28. KONFRONTACJE TEATRALNE:
WNĘTRZE OPOWIEŚCI
9-30 października 2023
Centrum Kultury w Lublinie
ul. Peowiaków 12
IDEA
28. edycja Festiwalu Konfrontacje Teatralne odbędzie się pod hasłem „Wnętrze opowieści”. W tym roku ponownie sięgamy po hasło kojarzone z przestrzenią literatury, ponieważ chcemy, aby nasz festiwal rokrocznie wykazywał silne związki z tą dziedziną sztuki. Idąc o krok dalej, planujemy na nowo przemyśleć rolę opowieści, jaką przyszło jej pełnić w obliczu zmieniającego się świata. Oczywiście dobrze wiemy, że współczesna opowieść to nie tylko książka. Żyjemy wśród rozmaitych narracji – film, telewizja, gry, radio wraz z mocno rozwijającą się kulturą podcastu – to tylko niektóre z silnie oddziałujących na nas mediów. Tytułową opowieść rozumiemy zatem jako coś, co sztuka teatru może dzielić z innymi tekstami kultury, wspólnie generując pożądaną przez nas nadwyżkę (estetyczną, duchową, ideową, poznawczą), którą w tym roku symbolicznie przypisaliśmy roli opowieści. Słowo „opowieść”, w odróżnieniu od słowa „tekst” czy „narracja”, zawiera w sobie „coś więcej”. Jak wiemy, w świecie sztuki język nie jest tylko narzędziem komunikacji. Często stanowi zaledwie pierwszą warstwę skrywającego wewnątrz tajemniczą głębię znaczeń dzieła. Tytułowe wnętrze opowieści byłoby zatem synonimem znaczeniowej „głębi”, na którą chcieliśmy skierować uwagę naszej publiczności.
Decydując się na opowieść, postawiliśmy przede wszystkim na historie prywatne. W czasie globalnego napięcia, gdy dzieje ludzkości właśnie wypełniają jedną ze swoich czarnych kart obrazami przekraczającymi możliwość artystycznego opisu, uznaliśmy, że właściwym będzie spojrzenie raczej na pojedynczego człowieka i jego osobiste doświadczenia. A w tej prywatnej przestrzeni, wewnątrz indywidualnego podmiotu, polski teatr czuje się naprawdę dobrze. Większość zaprezentowanych przez nas tytułów to spektakle skupione wokół jednej postaci. Mimo kameralnego charakteru tych widowisk, na festiwalu pojawi się wiele znakomitych nazwisk, wśród których szczególne miejsce zajmują aktorzy z niełatwą sztuką jednoosobowych, scenicznych wystąpień. Zobaczymy zatem rezultat zespołowej współpracy, ze szczególnie zaakcentowaną obecnością aktorskiego indywiduum, którego wnętrze często wręcz organicznie splata się z tytułowym wnętrzem odgrywanej na scenie opowieści. W ten sposób, czyli niejako „od wewnątrz”, chcemy „opowiedzieć” o kondycji duchowej naszego społeczeństwa.
W tym kontekście znaczenie tytułu 28. edycji spełnia się zatem w spojrzeniu w głąb ludzkich przeżyć. Będziemy obserwować historię pojedynczych losów. To tam, czyli we wnętrzu postaramy się odszukać „duchową energię”, którą w naszym odczuciu kumuluje proponowany przez nas repertuar. Tytułowa opowieść na czas festiwalu stanie się „miejscem” wspólnego doświadczenia pojedynczego „wnętrza”. Bowiem jednym z nadrzędnych zadań, jakie postawiliśmy sobie, budując tegoroczny program, było ukazania tak zwanej „podróży w głąb siebie”. Towarzyszyły nam pytania: czy kategoria opowieść jest wciąż dobrym„narzędziem” w drodze do zrozumienia głębszych aspektów ludzkiej egzystencji? gdzie jest jej miejsce w tzw. „płynnej nowoczesności”? czy w epoce mediów społecznościowych wciąż interesuje nas subiektywny sposób przeżywania świata ukazywany w teatrze?
PROGRAM
9.10 (poniedziałek)
- 19:00 – Andrzej Seweryn „Dawni mistrzowie” – czytanie, reż. Janusz Opryński / 65 minut / Piwnice CK /bilety: 30/40 zł
- 20:30 – Spotkanie z twórcami spektaklu. Prowadzenie: Jacek Wakar / Piwnice CK / wstęp wolny
10.10 (wtorek)
- 19:00 – Kino Konfrontacji: „Saint Omer”, reż. Alice Diop / 122 min / Kino CK / bilety: 12/15 zł
11.10 (środa)
- 19:00 – Kino Konfrontacji: „Niedźwiedzie nie istnieją”, reż. Jafar Panahi / 106 min / Kino CK /bilety: 12/15 zł
13.10 (piątek)
- 19:00 – Kino Konfrontacji: „Disco boy”, reż. Giacomo Abbruzzese / 92 min / Kino CK / bilety: 12/15 zł
14.10 (sobota)
- 18:00 – Kino Konfrontacji: „Żeby nie było śladów”, reż. Jan P. Matuszyński / 160 min / Kino CK /bilety: 12/15 zł
- 19:00 – Promocja książki Jacka Brzezińskiego „Teatr Provisorium. Historia Subiektywna (1971-2021)” /Piwnice CK / wstęp wolny
15.10 (niedziela)
- 19:00 – Julia Wyszyńska „Fizyka kwantowa. Czyli rozmowy nigdy nieprzeprowadzone” / 65 min / SalaWidowiskowa / bilety: 30/40 zł
- 20:30 – Spotkanie z twórcami spektaklu. Prowadzenie: Jacek Wakar / Sala Widowiskowa / wstęp wolny
16.10 (poniedziałek)
- 19:00 – Kino Konfrontacji: „Bestie”, reż. Rodrigo Sorogoyen / 137 min / Sala Kinowa / bilety: 12/15 zł
17.10 (wtorek)
- 19:00 – Łukasz Lewandowski „Historia Jakuba”, reż. Aldona Figura / 70 min / tłumaczenie na PJM / SalaWidowiskowa / bilety: 30/40 zł
18.10 (środa)
- 19:00 – PC Drama „Konam, bo nie umarłam jeszcze. Podwójne życie Teresy”, reż. Paulina Eryka Masa /80 min / Sala Widowiskowa / bilety: 30/40 zł
- 20:30 – Spotkanie z twórcami spektaklu. Prowadzenie: Jacek Wakar / Sala Widowiskowa / wstęp wolny
19.10 (czwartek)
- 19:00 – Centrum Sztuki Włączającej / Teatr 21 „Hamer”, reż. Justyna Sobczyk / 60 min / tłumaczenie naPJM / Sala Widowiskowa / bilety: 30/40 zł
20.10 (piątek)
- 19:00 – Natalia Sakowicz „Romans” / 70 min / Sala Widowiskowa / bilety: 30/40 zł
21.10 (sobota)
- 17:00 – Kino Konfrontacji: „Cztery córki”, reż. Kaouther Ben Hania / 107 min / Kino CK / bilety: 12/15 zł
- 19:00 – Grupa Coincidentia „Invisible”, reż. Paweł Chomczyk / 85 min / Sala Widowiskowa /bilety: 30/40 zł
22.10 (niedziela)
- 18:00 – Kino Konfrontacji: „Wśród wyschniętych traw”, reż. Nuri Bilge Ceylan / 197 min / Kino CK /bilety: 12/15 zł
- 19:00 – Dom Spotkań z Historią „W maju się nie umiera. Historia Barbary Sadowskiej”, reż. AnnaGryszkówna / 70 min / Sala Widowiskowa / bilety: 30/40 zł
26.10 (czwartek)
- 20:00 – Fundacja Żydowski Lublin / neTTheatre – Teatr w Sieci Powiązań „Kilka słów tylko do Ciebie,
które powtarzam bez końca”, reż. Paweł Passini / 90 min / Sala Czarna / bilety: 30/40 zł - Kolejne prezentacje: 27.10 – 20:00 / 28.10 – 20:00 / 29.10 – 20:00 / 30.10 – 20:00
28.10 (sobota)
- 19:00 – Teatr Provisorium „Sala nr 6”, reż. Janusz Opryński / 100 min / Sala Widowiskowa /bilety: 40/50 zł
29.10 (niedziela)
- 19:00 – Teatr Provisorium „Sala nr 6”, reż. Janusz Opryński / 100 min / Sala Widowiskowa /bilety: 40/50 zł
- 20:45 – Spotkanie z twórcami spektaklu. Prowadzenie: Jacek Wakar / Sala Widowiskowa / wstęp wolny , Kolejna prezentacja: 30.10 – 19:00
Andrzej Seweryn “Dawni Mistrzowie”
Czytanie performatywne „Dawnych mistrzów” autorstwa wybitnego, austriackiego prozaika i dramatopisarza Thomasa Bernharda. Powieść wydana w oryginale w 1985 roku to zbiór refleksji o świecie, sztuce, filozofii i literaturze. Wygłasza je, z wielką zapalczywością, osiemdziesięciodwuletni wdowiec Reger, siedząc przed obrazem Tintoretta w wiedeńskim Kunsthistorisches Museum. Niewygodne często prawdy, obrazoburcze wywody o niezwykłej sile sugestii, pełne ciętego dowcipu, składają się na lekturę dostarczającą czytelnikowi prawdziwej satysfakcji. Autor krytykuje społeczeństwo i zjawiska w nim zachodzące: przemijającą miłość, muzykę, sztukę generalnie, filozofię, kicz i sentymentalizm, religię, brak sprawiedliwości, państwo, głupotę, czy nawet stan austriackich toalet. W postać Regera wcieli się wybitny aktor Andrzej Seweryn. Po czytaniu zapraszamy na spotkanie w twórcami.|
reżyseria: Janusz Opryński / występuje: Andrzej Sewery
Teatr Provisorium. Historia subiektywna (1971-2021)
Promocja książki Jacka Brzezińskiego
50 lat Provisorium to dobra okazja, aby przypomnieć najważniejsze wydarzenia z życia jednego z najbardziej znanych, lubelskich teatrów ostatniego półwiecza. Dodatkowo zbiega się z opublikowaniem książki „Teratr Provisorium. Historia subiektywna (1971-2021)”, napisanej przez Jacka Brzezińskiego – aktora i współtwórcy większości spektakli. Publikacja ma charakter komplementarny i dopełnia wydaną w 2019 roku książkę „Provisorium. Nieregularny dziennik z podróży” tegoż samego autora. Niech więc będzie to okazja do radosnego świętowania podczas wieczoru pełnego wspomnień i wielu zakulisowych anegdot z życia teatru, który występował na scenach niemal całego świata.
8-letni Julek zaprasza widza do swojego niezwykłego świata, gdzie wszystko jest możliwe. Gdzie niczego ani nikogo się nie boi, nie wstydzi, nie czuje żadnych ograniczeń, nie wie, co to kompleksy, widzi Duchy, rozmawia z Roślinami, a MTV kreuje Jego rzeczywistość. Po drodze spotykamy Tatę, Mateusza z ławki obok, przedszkolankę Panią Czesię i innych, którym Julek nareszcie ma szansę powiedzieć to, na co nigdy wcześniej nie miał odwagi. Śmiertelnie poważny temat, jakim są demony przeszłości, przyglądanie się systemowym nadużyciom i do czego mogą nas doprowadzić podjęte decyzje, które bardziej są podyktowane pokoleniową traumą niż wolną wolą Serca i Duszy, potraktowany w nieco mniej śmiertelnie poważny sposób.
scenariusz i reżyseria: Julia Wyszyńska / kostiumy: Emil Wysocki / muzyka: Filip Kaniecki / choreografia: Paweł Sakowicz / światła: Katarzyna Łuszczyk / konsultacje i opieka artystyczna: Miłosz Konieczny / głosy z offu: Klara Bielawka, Miłosz Konieczny, Mateusz Łasowski / obsada: Julia Wyszyńska
Spektakl inspirowany jest prawdziwą historią księdza i filozofa Romualda Jakuba Wekslera-Waszkinela, który już jako ksiądz dowiaduje się o żydowskich korzeniach i próbuje zgłębić religię przodków. Łukasz Lewandowski w mistrzowski sposób opowiada historię żydowskiego księdza, wcielając się w główną postać i kilkanaście innych towarzyszących życiu Jakuba. Samotność na scenie wielkiego aktora powiększa w niezwykły sposób tragizm losu postaci.
„Historia Jakuba” to według Jana Bończy-Szabłowskiego jeden z najważniejszych dramatów Tadeusza Słobodzianka. Pasjonująca opowieść o pogmatwanych losach Polaków i Żydów. O wzajemnych uprzedzeniach i walce ze stereotypami („Rzeczpospolita”).
autor spektaklu: Tadeusz Słobodzianek / reżyseria: Aldona Figura / scenografia, kostiumy: Joanna Zemanek / obsada: Łukasz Lewandowski
Spektakl oparty na sztuce jednego z najważniejszych obecnie dramatopisarzy hiszpańskich, opublikowanej w 2022 roku i przetłumaczonej specjalnie dla PC Dramy. Bohaterką dramatu jest św. Teresa z Ávili – mistyczka, doktor Kościoła, pisarka kontrreformacji i teolożka. Rodzi się ona po raz kolejny po ponad 500 latach, w XXI wieku i rusza w podróż po jakże odmienionym świecie. Swoją wyprawę zaczyna od odzyskania ciała, rozrzuconego jako relikwie po całym globie, by na swojej drodze spotkać się z przemocą czy wieść
życie na marginesie społeczeństwa.
Bezerra przedstawia postać świętej jako kobiety na wskroś współczesnej, z niezwykłą siłą stanowiącej o sobie w świecie zdominowanym przez mężczyzn, jednocześnie wrażliwej i utalentowanej pisarki i poetki. Po spektaklu zapraszamy na spotkanie z twórcami.
autor: Paco Bezerra / tłumaczenie i reżyseria: Paulina Eryka Masa / muzyka na żywo: Katarzyna Podpora /ruch sceniczny: Tobiasz Berg / obsada: Ewa Skibińska
Centrum Sztuki Włączającej / Teatr 21
Hamer
Karolina Hamer, pływaczka i aktywistka, zdobywczyni 173 medali – również na Mistrzostwach Świata i Europy, jedna z liderek protestu osób z niepełnosprawnościami, która dokonała pierwszego w polskim sporcie coming outu. Tym razem wystąpi w pierwszym na świecie sit-upie. To zupełnie nowa, solowa sceniczna formuła komediowo-dramatyczna. Pozwala na wspólne, głębokie zanurzenie w opowieści o byciu ziomalką z osiedla w Tychach, mistrzynią pływania, biseksualną kobietą z niepełnosprawnością. W hiphopowym rytmie, w stylu dowolnym, płyniemy przez peerelowskie blokowiska i baseny olimpijskie, szpitale, szkoły, protesty sejmowe i uliczne – aż do brzegu, do pytania o miejsce, w którym jesteśmy jako społeczeństwo, o miejsce w nim kobiet i osób nienormatywnych. O to, jak urządzamy świat. Będzie śmiesznie.
reżyseria: Justyna Sobczyk / scenariusz: Karolina Hamer, Magdalena Staroszczyk / dramaturgia, praca ze słowem: Magdalena Staroszczyk / scenografia, kostiumy: Magdalena Łazarczyk / światło: Dariusz Zabiegałowski / muzyka: Sebastian Świąder: wizualizacja: Łukasz Sosiński / obsada: Karolina Hamer
Natalia Sakowicz
Romans
Jestem obietnicą przygody, ekscytującą podróżą w nieznane. Nie wiesz, co cię czeka. Oderwij się od szarej rzeczywistości i popłyń ze mną do lepszego miejsca, gdzie jest przyjemniej, gdzie możesz i czujesz więcej. Odpręż się. Niczym się nie martw. Spełnię twoje najskrytsze marzenia. Czego pragniesz? Ulgi? Wolności? Siły? Dam ci to wszystko, tylko złap mnie, ściśnij, weź ze sobą do domu. Zatraćmy się razem. Cin cin! Za miłość! Za nas!
Monodram lalkowy niezależnej artystki Natalii Sakowicz traktuje o relacjach międzyludzkich – o tym, dlaczego ludzie wchodzą w złe, toksyczne relacje, ale też o samotności czy poczuciu wewnętrznej pustki, wstydzie i uzależnieniu.
tekst: Zuzanna Bojda / lalka: Olga Ryl-Krystianowska / choreografia: Iza Szostak / muzyka: Maciej Cempura / światło: Maciej Iwańczyk / pomysł i wykonanie: Natalia Sakowicz
Grupa Coincidentia
Invisible
Laboratorium rzeczy niewidzialnych. Teatralny eksperyment, ukierunkowany na dowiedzenie nieudowodnionych dotychczas tez związanych z rzeczami, bytami, procesami, których nie da się dostrzec gołym (a czasem nawet uzbrojonym) okiem. Nicość zaprezentowana w materialnej formie, śpiewanie o tańcu, tańczenie o śpiewie, smakowanie zapachu, empiryczne pomiary stężenia miłości, tłoczenie esencji procesów myślowych – to unikatowe, oryginalne działania sceniczne z wykorzystaniem środków wyrazu teatru ożywionej formy. Twórcy zastrzegają sobie prawo do prezentacji wybranych zdarzeń scenicznych w formie niewidzialnej. Wszelkie reklamacje w tym względzie [dalsza część tekstu napisana niewidzialną czcionką]
koncepcja: Dagmara Sowa, Małgorzata Tarasewicz-Wosik, Paweł Chomczyk, Robert „Meg” Jurčo / scenariusz i reżyseria: Paweł Chomczyk / scenografia: Małgorzata Tarasewicz-Wosik, ruch sceniczny: Karolina Garbacik / reżyseria światła: Bogusław Kasperuk / muzyka na żywo: Robert „Meg” Jurčo, Paweł Chomczyk / występują: Dagmara Sowa, Robert „Meg” Jurčo, Paweł Chomczyk
Dom Spotkań z Historią
W maju się nie umiera. Historia Barbary Sadowskiej
Barbara Sadowska – działaczka społeczna, poetka, kolorowy ptak. Kobieta walcząca z systemem i narzuconymi normami społecznymi. Matka zamordowanego przez funkcjonariuszy Milicji Obywatelskiej Grzegorza Przemyka. Tytułowy maj, ulubiony miesiąc Barbary Sadowskiej, stał się miesiącem narodzin i śmierci jej syna. Właśnie w tym czasie obserwujemy matkę portretowaną przez Agnieszkę Przepiórską. Przygotowuje się do pogrzebu ukochanego dziecka. Targają nią emocje i wspomnienia. To nie tylko
opowieść o śmierci, żałobie i pożegnaniu, to też historia życia Sadowskiej przywracająca jej podmiotowość. Zdaniem aktorki, niezwykle ważnym aspektem tej opowieści jest jej postawa po śmierci syna, gdy nieugięta staje do walki z całym sądowym mechanizmem (nie)sprawiedliwości.
tekst: Piotr Rowicki / reżyseria: Anna Gryszkówna / muzyka: Michał Lamża / scenografia i kostium: AlicjaPatyniak-Rogozińska / reżyseria świateł, wideo: Michał Głaszczka / konsultacja merytoryczna: CezaryŁazarewicz / charakteryzacja: Józefina Loy / występuje: Agnieszka Przepiórska
Fundacja Żydowski Lublin / neTTheatre – Teatr w Sieci Powiązań
Kilka słów tylko do ciebie, które powtarzam bez końca
Spektakl powstał na podstawie „Procesu” Franza Kafki, „Fizyki Smutku” Georgiego Gospodinowa i „Języka Przyszłości” Laurie Anderson. Minotaur zamknięty w mrokach labiryntu, porzucony we młynie trzyletni chłopiec czy pisarz błąkający się w cudzych wspomnieniach. Kto to jest? Syn mojego ojca, ale nie mój brat. Chroniczna empatia. Aby opanować strach, należy opowiedzieć swoją historię raz jeszcze. Także tym, którzy już po ciebie idą.
„Tato” jest słowem, które na języku mam od tak dawna, / Wiem jednak, że wstręt czujesz do mnie, więc je połykam, i oto, / Co ci powiedzieć planuję – straszniejsze to jest niż myślisz: / Jestem z krwi twojej potworem, przez pokrewieństwo, nie zdradę.
reżyseria i muzyka: Paweł Passini / scenografia, kostiumy i projekcje: Aleksandra Konarska / światło: Miłosz Wójciuk / produkcja: Anna Puzio / występują: Jarosław Tomica, Wojciech Kaproń, Dariusz Jeż, Paweł Passini
Teatr Provisorium
Sala nr 6
Spektakl oparty na słynnym opowiadaniu Antona Czechowa, „Sala nr 6”. Tekst w sposób dramatyczny pokazuje, jak „nienormalne społeczeństwo” zamyka w szpitalu ludzi normalnych. Twórcy spektaklu chcą odtworzyć ten świat, przywołując krainę Ulro, która jest słowem zapożyczonym od Blake’a – oznacza krainę duchowych cierpień, jakie znosi człowiek okaleczony. Wydaje się, że postaci „Sali nr 6”: pan G. i doktor R. są mieszkańcami ziemi Ulro, gdzie cierpią za swoją osobność, pilnowane przez pana N. Całe życie spędzają więc na namiętnym czytaniu. „Zjadając książki”, połykają „gorzką mądrość”, a nienormalne społeczeństwo boi się takich ludzi i zamyka ich w szpitalach, więzieniach. Boi się mądrości?
Po spektaklu zapraszamy na spotkanie z twórcami.
reżyseria i adaptacja: Janusz Opryński / scenografia i kostiumy: Katarzyna Stochalska / światła: Jan Piotr Szamryk / dźwięk: Jarosław Rudnicki / wizualizacje: Aleksander Janas / obsada: Jacek Brzeziński, Sławomir Grzymkowski, Łukasz Lewandowski / produkcja: Piotr Pękala, Tymoteusz Wojna
KINO KONFRONTACJI
Program filmowy przygotowywany przez Zespół Konfrontacji stanowi istotną i nierozerwalną częścią Festiwalu. Starannie dobrane tytuły prezentują konteksty do narracji teatralnych i poszerzenie wątków przewodnich Festiwalu. W czasie 28. edycji Konfrontacji Teatralnych aż 3 filmy zostaną zaprezentowane absolutnie przedpremierowo. Wszystkie to zdobywcy nagród, świetnych recenzji i uznania widzów festiwali filmowych na całym świecie. W programie pojawią się filmy nie stroniące od trudnych tematów i zachwycające wizualnie. Mistrzowie kina i zachwycający debiutanci – podobnie, jak w programie teatralnym, także w filmie pojawią się „starzy mistrzowie” i młoda kobieca siła światowej kinematografii.
Na początek spotkanie z Alice Diop. Reżyserka była bohaterką retrospektywy podczas 23. Nowych Horyzontów. Jej obraz „Saint Omer” był francuskim kandydatem do Oscara i zdobywcą Wielkiej Nagrody Jury na festiwalu w Wenecji. To wstrząsający dramat sądowy i trzymająca w napięciu opowieść o macierzyństwie oparta na faktach. To także manifest skierowany przeciwko oskarżaniu – matek i kobiet.
„Niedźwiedzie nie istnieją” to zdobywca Nagrody Specjalnej Jury na festiwalu w Wenecji, film zrealizowany w tajemnicy przed irańskimi władzami. Przyprawiająca o dreszcze opowieść o mieszance grozy i absurdu, jaką jest życie w Iranie ajatollahów. Jafar Panahi, do niedawna więzień reżimu, podejmuje trudne tematy z lekkością i swadą artysty, który doświadczając opresji, pozostaje wewnętrznie wolny.
Debiutancka pełnometrażowa fabuła włoskiego reżysera Giacomo Abbruzzese to lżejsza propozycja mieszająca stylistyki Krzysztofa Kieślowskiego i Leona Caraxa. Miksuje zmysłowość i melancholię, agresję i wrażliwość, Vitalica i Edith Piaf. Obraz zdobył Srebrnego Niedźwiedzia na Berlinale.
Najpierw była nagrodzona Nike książka reporterska Cezarego Łazarewicza „Żeby nie było śladów”, przywołująca sprawę śmiertelnego pobicia 18-letniego Grzegorza Przemyka w maju 1983 r. przez milicjantów na warszawskiej Starówce. Dwa lata temu historię na ekran przeniósł Jan P. Matuszyński. To wstrząsająca opowieść o kłamstwie „chodzącym stadami” i „układającym się w system”. Projekcja filmu jest kontekstem do prezentowanego na Festiwalu spektaklu „W maju się nie umiera. Historia Barbary
Sadowskiej”, w którym Agnieszka Przepiórska gra matkę zamordowanego Przemyka. Film „Bestie” zdobył szereg nagród, w tym najważniejszy laur hiszpański, Premio Goya, zwany „hiszpańskimi Oscarami”. Obraz Sorogoyena to nie tylko gęsty psychologiczny thriller, a zarazem precyzyjnie wyważona, moralnie niejednoznaczna przypowieść o walce klas i o tym, że „człowiek człowiekowi wilkiem”. Obraz prezentujemy ze względu na obecność w programie Festiwalu spektaklu „Konam, bo nie umarłam jeszcze.
Podwójne życie Teresy”, opartego na tekście jednego z najważniejszych obecnie dramatopisarzy hiszpańskich, Paco Berezy.
„Cztery córki”, dzieło uznanej reżyserki kina tunezyjskiego Kaouther Ben Hania swoją kinową premierę będzie miał dopiero 8 marca 2024 roku! Film brawurowo łączy naturszczyków i aktorów, fabułę i dokument, policyjną rekonstrukcję i psychodramę. Prezentowany w Cannes obraz docieka przyczyn zaginięcia dwóch z czterech córek Olfy, przede wszystkim jednak Ben Hania tropi siłę problematycznego międzypokoleniowego przekazu, by wydobyć na światło dzienne powszechnie akceptowaną przemoc i sposób, w jaki polityczne wstrząsy wpływają na los jednostek.
Pokazywany w sekcji „Mistrzynie, Mistrzowie” na festiwalu Nowe Horyzonty w 2023 obraz Nuri Bilge Ceylana, „Wśród wyschniętych traw” to studium narcyzmu – cierpliwie zbudowane z impresji, fenomenalnych dialogów, emocjonalnych starć i prostych, choć przemyślanych statycznych ujęć. To kino piękne wizualnie, zatopione w dygresjach, pełne przenikliwych sformułowań.
Poza projekcjami festiwalowymi zapraszamy także na pozostałe filmy w październikowym repertuarze Kina CK – „Reality”, „Nostalgia”, „Poprzednie życie” oraz film w cyklu Kino 5 Zmysłów: „Stracone złudzenia” z narzędziami dostępności.
BILETY
Kasa Centrum Kultury w Lublinie czynna godzinę przed biletowanymi wydarzeniami.
Szczegółowe info o godzinach pracy kasy na ck.lublin.pl
Rezerwacje: kasa@ck.lublin.pl / tel. 728 474 209
Bilety online dostępne na cklublin.bilety24.pl