Biedronka dba o zdrowie Polaków i usuwa ze swoich produktów tony cukru, tłuszczu i soli
Ponad połowa światowej populacji w ciągu najbliższych 12 lat będzie żyła z nadwagą lub otyłością, jeżeli nie zostaną wprowadzone odpowiednie działania profilaktyczne – alarmuje Światowa Federacja Otyłości. Biedronka konsekwentnie promuje wśród Polaków dobre nawyki żywieniowe m.in. poprzez „odchudzanie” swoich produktów ze składników, których nadmierna konsumpcja niesie za sobą niekorzystne skutki zdrowotne. Tylko w ub.r. dzięki temu na rynek nie wprowadzono około 450 ton cukrów, tłuszczów i soli.
Według Światowej Organizacji Zdrowia nadwaga i otyłość dotyczy 32 proc. dzieci w Polsce w wieku 7-9 lat, co daje nam niechlubne 8. miejsce w Europie. Jeżeli aktualne trendy zostaną utrzymane, w 2035 roku jedna na cztery osoby na świecie będzie miała nadwagę lub otyłość. Wskaźnik otyłości wśród dzieci rośnie nawet szybciej i szacuje się, że podwoi się do 2035 roku. Choć nasza strategia zrównoważonego rozwoju obejmuje odpowiedzialność za cały łańcuch związany z życiem produktu, to poprawa profilu odżywczego, edukacja żywieniowa i promowanie zdrowego stylu życia jest jednym z jego głównych filarów.
Katarzyna Zgieb, starszy menedżer ds. żywienia i rozwoju jakości w sieci Biedronka
Promowanie właściwych nawyków żywieniowych i poprawa wartości odżywczej produktów marki własnej jest filarem Polityki Żywieniowej sieci i jest konsekwentnie realizowana od 2014 roku. Efektem wspólnej pracy z partnerami handlowymi jest ponad 300 produktów, w których przy zachowaniu walorów smakowych, zredukowana została ilość cukrów, tłuszczu i soli czy też wzrosła ilość błonnika.
Sieć Biedronka zdaje sobie sprawę, że wywiera ogromny wpływ na otoczenie i klientów, a jest ich ponad 4 mln dziennie, poprzez rodzaj i skalę działalności. Stąd konsekwentne i usilne starania sieci o wysoką jakość i optymalny profil odżywczy produktów marki własnej.