Biedronka ogłasza owoce wszechczasów
Ponad 820 milionów kilogramów bananów, ponad 350 milionów kilogramów polskich jabłek i prawie 284 miliony kilogramów pomarańczy – z okazji Międzynarodowego Dnia Owoców Biedronka przyjrzała się owocowym ulubieńcom swoich klientów z ostatnich pięciu lat i sprawdziła, na jakie produkty stawiamy w zależności od pory roku.
„Jabłko z wieczora i nie ma doktora” – mówi popularne polskie porzekadło. To, że ta ludowa mądrość ma realne odzwierciedlenie w zwyczajach zakupowych Polaków od lat widać bardzo czytelnie w danych, które przeanalizowała i udostępnia największa sieć handlowa w Polsce.
Od ponad 5 lat Biedronka notuje regularne coroczne wzrosty w zakresie sprzedaży owoców, sięgające od 4 do 11 proc. Jak wskazują zebrane przez sieć liczby, od 2018 roku owocem, który najczęściej trafia do koszyków klientów jest… banan. Średni roczny poziom jego sprzedaży jest stale wysoki, a w ciągu ponad 5 lat (od początku 2018 r. do czerwca br.) klienci Biedronki kupili ponad 820 milionów kilogramów tego kiedyś egzotycznego, a dzisiaj na szczęście powszechnie dostępnego smakołyku. Wynik bijący na głowę wszystkie inne owoce nie dziwi. Banany, poza tym, że stanowią wartościowy dodatek do owsianek, smoothie i naleśników, zawierają wiele cennych składników odżywczych. Są naturalnym źródłem potasu, witaminy B6 i błonnika.
Na drugim miejscu owocowego podium plasują się jabłka z polskich sadów (ponad 350 mln kg) oraz pomarańcze (ponad 280 mln kg). Zaraz za podium znalazły goniące pomarańcze mandarynki (ponad 270 mln kg) i arbuzy (ponad 230 mln kg). W koszykach zakupowych z logo Biedronki często lądują także cytryny, jasne winogrona i kiwi.
Banany to także najczęstszy wybór klientów Biedronki bez względu na porę roku. Latem kupują ich średnio 32 mln kg, jesienią ponad 35 mln kg, zimą prawie 40 mln kg, natomiast wiosną rekordowe ponad 44 mln kg. W tym okresie, wśród ulubionych owoców kupujących, znajdują się także jabłka. W okresie od 21 marca do 20 czerwca do koszyków klientów trafia średnio ponad 25 mln kg różnych rodzajów tego owocu. Na 3. miejscu znajduje się natomiast kiwi, które w tym sezonie jest sprzedawane średnio w ponad 19 mln sztuk (tu klienci sięgają po pojedyncze owoce, kiwi nie jest sprzedawane na kilogramy). Pozostałe pozycje w zestawieniu zajmują truskawki i borówki amerykańskie.
Latem klienci zdecydowanie stawiają na orzeźwienie. Dlatego sięgają po arbuzy (prawie 28 mln kg) oraz jasne winogrona (ponad 13 mln kg). W sezonie jesiennym popularnymi owocami wśród kupujących są cytrusy. Od 23 września do 21 grudnia sprzedaje się średnio ponad 20 mln kg mandarynek i około 14 mln kg pomarańczy. Zimą natomiast, w rankingu ulubionych owoców można znaleźć różnego rodzaju polskie jabłka (31 mln kg), ale także pomarańcze (prawie 25 mln kg) i mandarynki (ponad 24 mln kg). W chłodniejsze, krótsze dni często sięgamy także po kiwi – jesienią jest to średnio ponad 9 mln sprzedanych sztuk, zimą ponad 22 mln sztuk.
W ofercie Biedronki w ciągu roku można znaleźć ponad 100 gatunków świeżych owoców i warzyw w niskich cenach. Kluczowym elementem naszej strategii jest zaopatrywanie się w warzywa i owoce uprawiane w Polsce, a w owocowym „menu” odnaleźć można m.in. truskawki, borówki, jabłka czy maliny pochodzące z lokalnych gospodarstw rolnych. Stworzyliśmy stanowiska kupców lokalnych, którzy aktywnie poszukują także mniejszych, rodzinnych gospodarstw rolnych, którym proponują nawiązanie współpracy z Biedronką.
Konrad Reps, starszy kupiec odpowiedzialny za ofertę owoców i warzyw w sieci Biedronka
Międzynarodowy Dzień Owoców to również doskonała okazja aby przypomnieć, jak ważną rolę pełnią te produkty w codziennej diecie. W tym samym czasie Biedronka startuje z nową odsłoną całorocznej kampanii „Do Biedronki Idę”, w której pokazuje jak wiele powodów mają Polacy aby iść do sklepów sieci po codzienną ofertę produktów świeżych: owoców, warzyw, ryb, mięsa i pieczywa. Nowa odsłona kampanii rusza 1 lipca. W czasie jej trwania będzie widoczna w telewizji z dwoma nowymi 30-sekundowymi spotami oraz dedykowaną komunikacją digitalową: Social Media (Facebook, Instagram, TikTok w tym interaktywne stories, reels oraz różne – dopasowane do różnych grup docelowych – formaty wideo), 15- i 30-sekundowe spoty na YouTube oraz komunikację w przestrzeni sklepów sieci Biedronka.