Okładka audiobooka pt. "Czasem idzie się przed sobą".

EY Polska, Fundacja Zaczytani oraz Fundacja JiM edukują młodzież na temat neuroróżnorodności

  Frustracja, brak motywacji, niezrozumienie, trudność w nawiązywaniu relacji – to codzienność uczniów nauroatypowych. Zarówno nauczyciele, jak i rówieśnicy tych uczniów nie zawsze wiedzą, co mogą zrobić, żeby szkoła była dla nich przyjaznym miejscem. Dlatego Fundacja Zaczytani, we współpracy z EY i Fundacją JiM przygotowała opowieść o neuroatypowości w formie audiobooka dla młodzieży. “Czasem idzie się przed sobą” to historia, która uczy, że świat jest ciekawy w swojej różnorodności.

Każdy rodzic, wychowawca czy pedagog ma pod ręką proste, a jednocześnie bardzo skuteczne narzędzie. Dobra lektura, wspólna rozmowa są w stanie zdziałać więcej w rozwoju nastolatka niż godziny spędzone na szkoleniach w dorosłym wieku.

Wpisując się w tę potrzebę i chcąc wspierać podnoszenie świadomości z zakresu neuroróżnorodności i tolerancji, EY Polska, Fundacja Zaczytani oraz Fundacja JiM prezentują opowiadanie edukacyjne „Czasem idzie się przed sobą” przeznaczone dla młodzieży w wieku 13-16 lat oraz audiobook zrealizowany na podstawie opowiadania. Obie publikacje nie tylko mogą zainspirować młodzież do pogłębienia wiedzy o różnicach w zachowaniu i postrzeganiu świata przez osoby neuroatypowe, mają także na celu skłonić młodych ludzi do refleksji nad relacjami i współdziałaniem. Opowieść uczy empatii, zrozumienia i otwartości w działaniu na rzecz wspólnej, dobrej przyszłości. Wraz z opowiadaniem powstał też materiał ze wskazówkami dla nauczycieli i rodziców jak rozmawiać z dziećmi i młodzieżą o neuroróżnorodności.

Zaangażowaliśmy się w powstanie audiobooka by edukować społeczeństwo na temat neuroróżnorodności  oraz wspierać rozwój emocjonalny i społeczny młodzieży. Chcemy dać siłę młodym ludziom, żeby niezależnie od tego jaki mają neurotyp, mogli w siebie uwierzyć, znaleźć swoją pasję, miejsce w życiu. Żeby każdy młody człowiek w Polsce miał szansę zrealizować swój potencjał” – mówi Tomasz Michałowicz, prezes Fundacji JiM.

Opowiadanie edukacyjne “Czasem idzie się przed sobą” jest jednym z elementów kampanii Fundacji JiM “Uważna Szkoła”. Kampania ma na celu zwrócenie uwagi na problemy i potrzeby uczniów neuroatypowych oraz poprawę ich sytuacji. To nie uczniowie muszą się zmienić, a szkoła. W ramach kampanii fundacja edukuje również nauczycieli i pracowników oświaty, udostępniając bezpłatne szkolenie “Szkoła uważna na autyzm”, a także wspiera rodziców eksperckim poradnikiem “Moje wspaniałe dziecko”. Wszystkie materiały dostępne są na stronie: https://uwaznaszkola.org/

Opowiadanie w formie audiobooka lub PDF oraz materiał ekspercki “Przez neuroróżnorodność do lepszego świata” można pobrać na stronie kampanii, w zakładce audiobook:   https://uwaznaszkola.org/audiobook/

 

 Źródło informacji: PAP MediaRoom