
Małe gesty, wielka zmiana.
Sprawdzamy, jak Polacy wprowadzają dobroczynność do codziennego życia
z raportem Fundacji Donateo
Aż 77% Polaków spotkało się z możliwością mikrodonacji przy okazji płatności za zakupy. Jakie jest ich podejście do tej formy wspierania potrzebujących? Kogo najchętniej wspierają finansowo Polacy? W najnowszym raporcie przygotowanym przez Fundację Donateo „#MocDobrychGestów – siła mikrodonacji w Polsce”, przeanalizowany został fenomen mikrodonacji oraz opinie Polaków dotyczące dobroczynności. Wyniki? Bardzo pozytywne postawy wobec drobnych form filantropii i nowe światło rzucone na potencjał mikrodatków realizowanych podczas codziennych zakupów.
Postawa Polaków wobec mikrodonacji
Raport Fundacji Donateo rysuje postawy Polaków wobec mikrodonacji: większość z nas (54%) angażuje się w działania dobroczynne, przy czym 20% uważa to za swój obowiązek. Raport ujawnia, że formuła mikrodonacji jest pozytywnie przyjmowana w miejscach zakupów – aż połowa respondentów, którzy mieli taką możliwość, zdecydowała się na wsparcie. Te optymistycznie ukazują rosnącą świadomość i chęć wspierania inicjatyw społecznych poprzez drobne gesty.
Korzenie dobroczynności. Co nas motywuje do pomagania?
Raport „#MocDobrychGestów – siła mikrodonacji w Polsce” daje również wgląd w motywacje i postawy Polaków wobec dobroczynności. Aż 74% respondentów deklaruje pozytywny stosunek do pomagania innym, a mocnym motywatorem jest współczucie, które skłania do działania 60% badanych. Co więcej, regularne zaangażowanie w działania charytatywne deklaruje 35% młodszych osób (18-24 lata). Z raportu płynie bardzo optymistyczny wniosek – młode pokolenie jest świadome potrzeb społecznych i aktywnie dąży do ich zaspokajania.
Mikrodonacje jako narzędzie CSR przyszłości
Raport Donateo to nie tylko suche statystyki, ale przede wszystkim obraz tego, jak drobne gesty mogą zmieniać świat. Większość z nas chętnie dorzuca swoje 2 zł do wspólnej skarbonki, kiedy tylko nadarzy się okazja. Firmy, które ułatwiają takie działania w ramach swoich strategii CSR, nie tylko zyskują w oczach klientów, ale stają się częścią większej zmiany społecznej. Mikrodonacje stają się coraz ważniejszym elementem strategii biznesowych, które wspierają budowanie pozytywnego wizerunku oraz angażowanie swoich klientów w działania na rzecz dobra wspólnego.
Więcej informacji oraz pełny raport do pobrania: https://donateo.pl/aktualnosci/male-gesty-wielka-zmiana-jak-polacy-wprowadzaja-dobroczynnosc-do-codziennosci-raport-o-mikrodonacjach/
Raport został opracowany w oparciu o badanie zrealizowane przez agencję Inquiry na próbie 1222 dorosłych Polaków, robiących zakupy w wybranych sieciach handlowych.
Agencja Inquiry ma ponad 20 lat doświadczenia w badaniach konsumenckich, specjalizuje się w zagadnieniach dotyczących szeroko rozumianego handlu. Firma działa w krajach Europy Środkowo-Wschodniej, realizując projekty dla sieci detalicznych, e-commerce, centrów handlowych, mediów oraz usług związanych z handlem, takich jak płatności czy dostawy. Od analizy zachowań konsumenckich poprzez segmentację klientów po badania stref zasięgu, projekty Inquiry pomagają w pełni wykorzystać potencjał rynku. Inquiry jest ponadto członkiem międzynarodowej Grupy Ebeltoft, zrzeszającej firmy zajmujące się doradztwem dla handlu.
Fundacja Donateo to organizacja, która powstała w 2023 r. na bazie projektu Donateo autorstwa Krzysztofa Adamskiego, CEO BetterPOS. Fundacja zajmuje się szeroko pojętymi działaniami parasolowymi dla organizacji non-profit z wykorzystaniem nowoczesnych technologii fundraisingu cyfrowego. Fundacja Donateo łączy potrzeby fundacji i stowarzyszeń z celami CSR biznesu odpowiedzialnego społecznie oraz daje darczyńcom możliwość prostej i łatwej pomocy potrzebującym. Drugim ważnym filarem działalności Fundacji jest aktywna pomoc osobom dotkniętym nieprzewidzianymi sytuacjami tj. klęski żywiołowe oraz zdarzenia losowe. Fundacja Donateo stawia sobie za cel promowanie kultury codziennego pomagania także przy okazji zakupów. Swoją misję organizacja realizuje przy współpracy partnerów dobroczynnych i biznesowych. Każdy zainteresowany wsparciem organizacji dobroczynnej może przekazać mikrodatek za pośrednictwem bramki płatniczej Przelewy24, lub skorzystać z mikrodonacji w sklepach Auchan oraz Carrefour. Więcej: donateo.pl