polregio-nowy-rozklad

POLREGIO z nowym rozkładem jazdy pociągów na 2024 rok


Zwiększenie pracy eksploatacyjnej o 10% i ilości zamówionych tras o 16%, 13 par pociągów na rzeszowskie lotnisko w Jasionce, nowe połączenia w województwie małopolskim, lubelskim, więcej pociągów na trasie Kraków Główny – Czechowice-
Dziedzice oraz Kraków Główny – Zakopane, powrót połączenia Żagań – Cottbus oraz 6 dodatkowych par pociągów kursujących bezpośrednio na lotnisko w Gdańsku – to najważniejsze nowinki nowego rozkładu jazdy POLREGIO.


Najważniejsze zmiany w poszczególnych województwach w nowym rozkładzie jazdy 2023/2024:


W województwie lubelskim uruchomione zostaną nowe połączenia:


● Zamość Wsch. – Hrebenne – Zamość Wsch. (1 para pociągów kursujących w niedzielę oraz dodatkowo 1 połączenie w relacji Zamość Wsch. – Hrebenne w piątek),
● Zamość Wsch. – Bełżec – Zamość Wsch. (5 par pociągów),
● Lublin Gł. – Kraśnik – Lublin Gł. (1 para pociągów).

Ponadto, zwiększenie z 3 do 4 par pociągów w relacji Lublin Gł. – Szastarka – Lublin Gł.,zwiększenie z 4 do 5 par pociągów w relacji Lublin Gł. – Zamość Wsch. – Lublin Gł. orazwydłużenie jednej relacji Lublin Gł. – Lubartów Słowackiego – Lublin Gł. na Lublin Gł. – Łuków – Lublin Gł.

 


Pełen rozkład jazdy oraz wyszukiwarka połączeń jest dostępna na stronie: https://polregio.pl/pl/rozklad-jazdy-i-mapa-polaczen/rozklad-jazdy/


Nowy rozkład jazdy Polregio to efekt zarówno dynamicznego wzrostu spółki, jak i owocnej współpracy z samorządami wojewódzkimi. W kilku województwach istotnie zwiększamy pracę eksploatacyjną. Dzięki temu w 2024 r. Polregio powinno przekroczyć rekordowy poziom 100 mln przewiezionych pasażerów. W nowym rozkładzie jazdy, pociągi Polregio będą codziennie zatrzymywać się aż na ok. 1950 stacjach, w tym na kilkudziesięciu nowych przystankach, niwelując tym samym zjawisko wykluczenia transportowego – mówi Adam Pawlik, Prezes Zarządu POLREGIO S.A.


Już teraz w części województw wzrost pracy eksploatacyjnej jest bardzo znaczący. W województwie podkarpackim zbliżamy się już do maksimum wynikającego z umowy. Podobna sytuacja jest na Pomorzu, gdzie obsługujemy dwa kontrakty, osobno na obsługę
linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i pozostałych relacji regionalnych. Znacząco rozwijamy również ofertę przewozową w województwie zachodniopomorskim. W pozostałych regionach nadal mamy duży potencjał do dalszego rozwoju. Stale rosnący popyt na przewozy z pewnością przełoży się na korekty nowego rozkładu jazdy z korzyściądla pasażerów w 2024 r. – podkreśla Marcel Klinowski, Wiceprezes Zarządu POLREGIO S.A.

Łącznie POLREGIO w rozkładzie jazdy 2023/2024 będzie uruchamiać ponad 1750 połączeńkolejowych dziennie, a pociągi przewoźnika zatrzymają się na ok. 1950 przystankach i stacjach kolejowych w całej Polsce.