Łukasiewicz – Instytut Lotnictwa i Jakusz wchodzą w nowy rozdział trwającej od wielu lat współpracy i w oparciu o posiadany potencjał oraz szereg badań rozszerzają ją o technologie HTP. Jest to kolejny krok do uzyskiwania względnie taniego nadtlenku wodoru o stężeniu 98% i jednocześnie przełom w ekologicznych i wysokowydajnych napędach kosmicznych.
Nadtlenek wodoru klasy HTP jest silnym ciekłym utleniaczem i jednocześnie, relatywnie najbezpieczniejszym, jednoskładnikowym materiałem pędnym stosowanym jako paliwo rakietowe. HTP ma podobne właściwości fizyko-chemiczne i może zastąpić hydrazynę obecnie używaną w przemyśle kosmicznym, a wykazującą bardzo wysoką toksyczność. Nadtlenek wodoru klasy HTP o stężeniu 98% jest jednym z najpoważniejszych kandydatów do tego, aby ją skutecznie zastąpić. Metoda jego produkcji jest łatwa do zastosowania, niedroga i przyjazna środowisku naturalnemu.
Źródło informacji: Łukasiewicz – Instytut Lotnictwa, Jakusz