Jakie nowości przyniesie 5. edycja kampanii „Porozmawiajmy Szczerze o Otyłości”?
19 czerwca wystartuje 5. edycja kampanii „Porozmawiajmy Szczerze o Otyłości”. Najnowsza odsłona inicjatywy jest prowadzona pod hasłem „Zapobiegaj otyłości. Z miłości”. Kampania podkreśla kluczową rolę rodziny w profilaktyce, diagnostyce i leczeniu otyłości. Zwraca również uwagę na pilną potrzebę przeciwdziałania wzrostom zachorowań na otyłość wśród polskich nastolatków.
Kształtowanie zdrowych nawyków od dzieciństwa ma wpływ na całe późniejsze życie. To właśnie rodzina, jako podstawowa komórka społeczna, w tym: rodzice, dziadkowie, małżonkowie, partnerzy, a także rodzeństwo czy nauczyciele – mogą być największą motywacją do dbania o zbilansowane żywienie i aktywność fizyczną na co dzień.
Otyłość to złożona cywilizacyjna choroba, mająca ponad 200 stwierdzonych powikłań, na którą choruje już blisko 9 mln dorosłych Polaków [1]. Także najnowsze dane dotyczące młodszej części populacji są alarmujące – dzieci w Polsce przybierają na masie ciała najszybciej w Europie [2]. Dlatego komunikacja 5. edycji kampanii PSoO będzie kierowana również do rodziców i opiekunów nastolatków.
Ambasadorami nowej odsłony kampanii zostali znani aktorzy, psychoonkolożka, a także pacjentka – ambasadorka kampanii. Wszystkich połączyły osobiste doświadczenia związane z chorobą otyłościową oraz misja prowadzenia społecznej edukacji na jej temat.
Grono ambasadorów reprezentują:
• Batłomiej Nowosielski – aktor, tata,
• Robert Kudelski – aktor, wokalista,
• Adrianna Sobol – psycholożka zdrowia,
• Emilia Modrzyńska – pacjentka, nauczycielka i mama,
• Kacper Łukasiewicz – aktor młodego pokolenia, student prawa.
W ramach 5. edycji kampanii przy wsparciu multidyscyplinarnego grona ekspertów powstanie także unikalne narzędzie edukacyjne: „PoMOCnik” dla rodziców i opiekunów, który będzie stanowił praktyczną bazę wiedzy o profilaktyce, wsparciu i leczeniu otyłości nastolatków.
[1] Raport NIK „Profilaktyka i leczenie otyłości u osób dorosłych w latach 2020- 2022) na podstawie danych z GUS i NFZ
[2] Childhood Obesity Surveillance Initiative WHO
Źródło informacji: Novo Nordisk Pharma